JellyPages.com

Saturday 8 March 2014

Tersalah Naik Bas, Tersesat Di KTM Serdang. Sesat Lagi?

Apabila warna tudung hampir sama dengan warna langsir, apakah anda fikir ia suatu yang mustahil? hahah

Assalamualaikum wahai semua.. 

Hari nie aliya nak cete pasal sesat lagi. Sesat??? Hey Aliya nie memang x pernah x sesat kan? Ntah la, mungkin dah memang nasib Aliya kot. Haha. Padahal diri sendiri cuai. Mak aii.. Okay, ini satu cete lain pulak. Aliya bukan sesat kat lrt, tp sesat kat ktm. Aliya rase sesat kat Lrt ngn Ktm kan, mcm ssh la sesat kat ktm kot or 2-2 susah utk nk sesat? haha

Okay, memula cetenye cenggini. Aliya nak tukar satu bende yg Aliya beli minggu lepas ngn si Deng. haha, classmate la. Aliya x test pun bende tuh pastuh tup2 bile balik check, eh??? x ley nak sembur. Nak tahu apa barangnya? Jeng che ke jeng............



Haa.. itu la barangnya mcm nth pape kan sesat sebab nak tukar bende nie je weh? Lain la bende nie boleh tukar emas ngn perak ke, berbaloi kot kalau nak main sesesat nie. haha

Tp waktu tuh salah aliya jugak. Sbb malas nk ambil tahu hal2 syarikat. haha. Salah la, malas nak ambil tahu bas tuh nak kemana n kemana. Main naik je. Kalau korang nak tahu kan, dulu2 pun mase tadika aliya pernah sesat pegi mana? Pegi naik van ikut kawan padahal abah jemput balik tadika naik motor.

Pastuh pakcik van tuh dah garuk2 kepala. Eh, budak nie kenapa x de tempat tinggal? Rse2 gua, budak nie x pernah subscribe nak naik van aku? (ayat cik pemandu van yg aku reka sendiri. heheh)

Xpasal2 kan, aliya kene ikat kat pokok. Anak sape la yg sesat nie. Sume org pndg. aliya time tuh ade la jgk rasa malu kan. Tetibe abah dtg, eh anak saya.......

Mase tuh rase bersalah pun ade gak sebab aliya main ikut kawan je. Yela, janji manis kawan time tuh korang tahu cemana? "Eh aliya, jom la naik van ngn aku, best. van tuh suke jejoget. sesikit je jejoget, nnt kan kau rase mcm melambung-lambung"

Ape kejadah ayt manis kawan aku nie. Aku pulak main angguk2 je. mcm teringin jugak la jejoget dalam van. Makin lame, makin sikit pakcik tuh hantar budak balik umah. Tinggal la aku sorang. Sekali pakcik van tuh pun balik umah, terkejut nampak sorang budak tertinggal dalam van. Dia pun garuk2 kepala.

Haa, tuh la kisah aku. kisah yg menjadi lipatan sejarah tapi masatuh mak aku bising korang tahu. "Eh, kau angah lainkali jangan main ikut2 orang je. Tahu??? Kau tahu, nasib baik pakcik tuh baik, kalau x, dia culik kau. kau nak??" Masetuh aku tahu pulak nak geleng2 kepala. Selama nie main angguk2 je.

Tp yg lawak esoknya aku mcm dah x tegur sgt kawan aku tuh. Dia pun cm dah cuak dah tgk ak. haha, Time tuh la aku tunjuk muka gengster comel aku waktu tadika. Kire marah ar tuh. Aku kalau marah mmg mcm tuh. Nasib la ak x jejerit time tuh, marah2 dia depan org. Kire ak masih sabar lagi. Tp kwn aku tuh tahu la ak nga marah. So, dia x berani la nak buat aku tambah marah. Last2 kite orang ok balik.

Dah kenapa aku cete time aku mase tadika? haha. 

Okay la, aku nak kongsi kegembiraan kesesatan aku time aku dah besar, last2 terjumpa la minah nie. Ayue namanya, classmate. Dia pun pening kenapa dah aku sesat kat South City padahal aku nak ke Carefour.










Gambar2 gembira kerana sesat. haha, aku yg sesat sebenarnya.

Time nie aku ngn Ayue memang berpakat nk pkai baju Hindi saje nak bg Mr. Suresh terkesima tapi dia x perasan di Ethnic Relation Class.


From yang Famous : Nur Aliya ;)


No comments:

Post a Comment