JellyPages.com

Sunday 30 March 2014

Selamat Pengantin Baru Cikgu Hawa!



                          Sedang mengambil aura seri pengantin cikgu hawa. Mehmehmeh

Assalamualaikum... Sudah lama aliya tidak berjumpa cikgu2 sekolah n x sgke cikgu hawa nak kahwin dah. Serious x sgka masa bergerak laju sgt pantas. Tahu x, masa aliya tingkatan4 dulu, kat sekolah Johor kan, Aliya baru je masuk sekolah tuh diikuti cikgu Hawa. Hehe

Kalau nak tahu, cikgu Hawa nie cikgu ICT Aliya time form4 dengan form5. Memang Aliya nie antara anak murid “Favourite” Cikgu Hawa la senang cenggita. Hehe. Mcm batak pulak kan. Tapi berdasarkan keputusan yg tidak pernah mengecewakan cikgu, Aliya sangat disayangi olehnya. Cewah. Haha

Terima kasih yang tidak terhingga Aliya ucapkan kepada cikgu. Dari start periksa ICT time form4 sebenarnya Aliya bukan pelajar yg cemerlang sangat. Aliya suka tido dalam kelas, kuat gelak itu pasti, x buat kerja sekolah, cume suka mendengar je cikgu mengajar.

Tanpa Aliya sedari, itu bukan budaya kawan2 sekelas Aliya. Kalau nak tahu, dorang nie sangat rajin membuat kerja sekolah. Pada dorang sesuatu yang amat menakutkan x siap kerja sekolah. Dan dorang nie mesti kene “Membaca” before exam. Aliya pulak? Dah x buat kerja sekolah, bg Aliya, kalau aku dah faham tuh waktu cikgu dah ajar maksud aku malas la nak buat kerja sekolah, baca buku semua memang x la….

Aliya ingat lagi waktu tu kan, ICT Aliya dapat bape je ea. Tapi xdela cemerlang pun. Biasa2 je. 2 pun aliya mcm nak bangga. Haha. Nth pape kan. Padahal kawan2 aliya sume dapat ujian selaras1 power2. Aliya pun mcm kagum gak la…

Ada satu cete lagi, Aliya ambil paper sains, dorang gila struggle nak lulus cemerlang kan, aliya selamba badak je, buat donno pastuh ambil exam mcm biasa la. Yang aliya x sedar, cikgu sains aliya garang gila. Namanya cikgu Norakma macam tuh la. Cikgu yang ajar budak kelas aliran sains. Aliya mana la tahu cikgu tu garang kan, aliya buat habit aliya mcm biasa la malas belajar.

Satu perkara yang aliya agak bangga dengan diri aliya kan, bangga la sangat, haha. Sebab aliya bukan jenis peniru punya orang. Kalau aliya x tahu tu kan, aliya buat x tahu jela. Tapi satu masa tuh, aliya betul2 blur jawab soalan sains, aliya ada la mintak tiru 1 jawapan jerk dari kawan sebelah. Lepas tuh yang frustnya aliya salah. Dah la dapat markah sikit, makin sikit la markah aliya kene potong. Waaa T_T padan muka kau aliya. x pasal2 kawan aku minx maaf  kat aku sbb dia bg jwpn salah. Tsk! Tsk! Tsk! Kenapa kau perlu meminta maaf kepadaku. Waaaaaaa, aku x kisah pun la. haha

Tapi dari situ Aliya banyak belajar. Pada hari yang dinanti-nantikan, aliya menerima hukuman kerana dapat markah antara yang terendah. Ramai yang terkejut, ada yang nganga2 pun ada. Dorang ingat aliya pandai sebab muka bajet Albert Eistein :P Padahal x pun. Kan aliya x berusaha.

Akibatnya aliya kene minum sesudu scott emulsion yang warna putih tuh. Peh, marvellous. Aliya x pernah rasa scott emulsion perisa warna putih. Ramai tercengang aliya macam buat iklan kat depan dorang dengan menghirup sesudu scott emulsion warna putih dengan penuh semangat. Orang yang muntah terpaksa minum tuh pun makin nak termuntah tengok aliya. Haha. Sorry la awak2 semua. Saya tidak sengaja. Ngeh3

Tapi lepas minum tuh kan, aliya cakap kat dorang, “Best la scott emulsion perisa putih aku x pernah rasa. Rasa mcm nak lagi pula”. Dorang sume terbelalak mata. “Kau gila ke aliya?” aku cume tersengih je. Hehe

Tapi dalam waktu tuh jugak aliya sedar, kalau nak berjaya tuh kite memang kene berusaha, x kira sikit atau banyak. Tapi usaha itu penting sangat dan akan mendapat keberkatan. In Sha Allah J

X habis lagi cete pasal cikgu Hawa. Okay sambung. Aku sempat jugak interview suami dia cemana cara dorang berkenalan. Hahak! Kalau cikgu hawa tahu mahu dia mengamuk, “Amboi kau aliya, nak jadi wartawan melodi apa”. Tp suami cikgu hawa suka buat lawak.

Dorang berkahwin pada umur 28tahun. Dorang sebaya la. Patut la aku tengok suami dia mcm muda je, muda dia mcm cikgu hawa jugak. Dorang kenal 8bulan pastu melangsungkan perkahwinan. Yang lawaknya kan, kawan aku gi nyampuk, “Oo, nie la orang yg kita org spy, rupanya bakal suami cikgu hawa”. Muka cikgu hawa dah merah dah. Haha

Apa yang pasti cikgu Hawa sangat menghargai kesudiaan aku sudi datang walaupun agak terlewat. Terima kasih cikgu sebab masih ingat kat  saya. Saya  x akan lupa cikgu2 semua yang sentiasa memberikan saya sokongan sehingga sekarang. Saya berharap akan menjadi orang yang berjaya, dapat berbakti kepada emak abah dan juga adik2 yang kian membesar. Angah sayang korang semua :’)
             
      I love you cikgu Hawa! <3



P/s : Sekarang nie aliya dah rajin tau. Hoho. Atas nasihat emak abah, guru2 dan rakan2 juga :D


From yang Famous : Nur Aliya ;)

No comments:

Post a Comment