JellyPages.com

Saturday 9 July 2016

Cerita Persiapan Berhari Raya :)


Assalamualaikum

Teringin nak jadi patung barbie :')

Hai korang, ape cete? yo2 wassup beb. Aku dah lama gila tak update blog. Last cete pasal SRK. Apakah SRK? SRK stands for Shah Rukh Khan lah!

Sbenarnya ade aku nak cete pasal cete dilwale yang terbaru tu. Aku tengok k? First tayangan pulak, sanggup aku tunggu sampai pukul 6.30 ptg padahal tiket beli pukul 1 ptg. Amik kau! SRK punya pasal.

Ok lah, abaikan cete pasal Shah Rukh Khan, kali ni kita mau cete pasal Muaz Textile. hahahaha. Yela, kan nak raya, kita pun sibuklah buat persiapan raya yang tak seberapa ni.

Cete dia aku teman kakak aku shopping raya. Penat gila. Masatu aku puasa tapi aku tak sahur. So, dalam kelibat orang ramai, kelihatan cik nur aliya lemah gemalai mengikut kakaknya si aisyah membeli belah di Masjid Jamek.

Masjid Jamek lagi, takde bende lain ke nak shopping. Hello, sukahati akulah, best tau masjid jamek sbb adalah cetenyaa...

Kakak aku ni tak habis2 carik barang dia. Ni lah dia bila pompuan shopping, nnt kau ade anak bini, sabar k dengan perangai bini korang. Aku pun cam sabar gak ngn perangai aku ni. Jenis aku, beza ngn kakak aku, kalau aku berkenan je mmg aku beli takde dakwa dakwi. Tapi kalau mmg aku tak berkenan, kau bg free pun aku taknak, eh tipulah, mesti la nakkan. Bende free gift away.

Dalam kepenatan aku cuba gagahkan diri seperti SRK yang gagah lagi perkasa aku menelusuri sisi-sisi terang lorong di sebalik rimbunan orang ramai yang berpusu-pusu untuk membeli-belah. Sampai je Muaz Textile aku tertido....

Haha, takde keje kan aku pi tido dalam makcik2 sibuk memilih baju raya aku boleh pi tido lena. Lepastu ade makcik ni nak letak baju balik tiba baju tu jatuh hempap kepala aku. Makcik tu pun mengucap panjang. Ya Allah!!! Sambil tak mampu buat pape. Alah, rilek lah, baju je kot, tak effect pun, lembut selembut Soflan gitew. Tp gaya makcik tu mcm dah melakukan kesalahan yg sangat besar di bulan ramadan yg mulia ni. hahax.

Dalam 1jam lebih cemtu aku tetido tggu kakak aku shopping. Bukan Muaz je dia shopping, boleh dia merayau-rayau carik barang lain lepastu mintak tolong org jagakan barang yg dia nak beli tu sbb dia nak carik adik dia yg ditinggalkan. Muahaha. Akak aku kejut aku, aku cakap mcm lama je along kau shopping, angah dah tak larat dah ni.

Actually aku tak sahur sbb tulah tak larat weh. Padan muka aku. Dah tahu nak jalan ngn along boleh lak tak sahur. Lepas along kejut aku tu tiba aku jadi tak betul sbb dah segar aku pun jadi perempuan normal carik baju raya. haha. Bangun2 terus carik baju raya mcm makcik2 yg terjatuhkan baju kat kepala aku tu. Tapi bezanya takde sapa yg berani tido cam aku. Boleh tertido kat kedai sbb mengantuk dan penat.

Dalam dok carik tu tiba aku rasa mcm nak belikan mak aku baju raya. Sesungguhnya syurga di bawah telapak kaki ibu jadinya apa salahnya kita membuatkan ibu kita gembira sekali sekala. Mehmehmeh

Tengah2 carik baju raya tu tiba aku mcm malas sbb aku rasa cam tak ok aku pegi tempat sebelah. Barulah aku berkenan. Tu pun time aku beli kau tahu salah saiz. Punyalah ye ye ooo nmpk mcm saiz XS rupenya XL. Ya Allah, tulah dia, lainkali careless lagi kan dah satu hal kene tukaq kebesokan harinya.

Okla, sampai situ saje mau cete. cmne cete raya korang? Seronok? Of course la kan seronok. Jangan tido time shopping ok. Gejala tido ni selalu laki je yg ngantok tunggu bini shopping. huhuh.


From yang Famous : Nur Aliya ;)

No comments:

Post a Comment